ساعت :

06:57

تاریخ :

6 مرداد 1403

شهرداری منطقه یک بیرجند

دیدار شهردار منطقه یک با رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بیرجند

به گزارش روابط عمومی منطقه یک شهرداری بیرجند؛ رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بیرجند در این دیدار ضمن تشکر از همراهی و تعامل شهرداری بیرجند اظهار داشت: خوشبختانه با نظر مساعد جناب آقای دکتر بهترین، توجه ویژه ای به آثار تاریخی بیرجند شده است
به گفته وی این دو مجموعه با کمک هم می توانند در حفظ و نگهداری آثار تاریخی و جذب گردشگر بسیار کارآمد و مکملی خوبی برای هم باشند.

شهردار منطقه یک بیرجند نیز اظهار داشت: احیاء هویت تاریخی بازار بیرجند با توجه به قدمت 300 ساله یکی از اولویت های شهرداری است که در این راستا بازسازی ورودی های بازار بیرجند به شکل سنتی با حفظ شان و قدمت بازار بیرجند در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

مهندس رحیم زاده افزود: با نظر مساعد شهردار بیرجند و همچنین توجه دکتر بهترین به اصالت و هویت شهر بیرجندبازنگری طرح رواق های متصل به سردرب( مجاور مغازه های حاشیه میدان) نیز به موازات نمای سنتی این سازه اجرایی خواهد شد. شهردار منطقه یک بیرجند ادامه داد: تملک املاک واقع در اطراف قلعه تاریخی بیرجند نیز با تاکید مدیریت شهری در مسیر احیای بافت تاریخی شهر بیرجند انجام پذیرفت.

به گفته وی اماکن تاریخی و خصوصا بازار بیرجند با توجه به هویت تاریخی موجود در آن پتانسیل خوبی به لحاظ تاریخی و فرهنگی دارد، که امیدواریم با همراهی سایر نهادهای ذیربط، گامی بلند در جهت معرفی این اماکن به شهروندان و گردشگران برداریم.
لازم به ذکر است در این جلسه در خصوص تسهیل در پاسخگویی به موقع به استعلامات شهروندان و همکاری میراث فرهنگی در این خصوص بحث و تبادل نظر شد